Magazijnverhuizing én -uitbreiding van Wijnimport van Broekhuizen (B.J. de Logie)
Wijnimport Van Broekhuizen (wijnhandel B.J. de Logie) uit Amsterdam is een familiebedrijf – wijnkopers sinds 1848 – en ooit begonnen op het Muntplein in hartje centrum (toen Schapenplein genaamd). B.J. de Logie staat bekend om wijnkennis, advies en service. De laatste jaren is het bedrijf uit de oude opslag gegroeid en was er behoefte aan een koelere ruimte tijdens de warme dagen van het jaar om bewaarwijnen op te slaan. Bij de nieuwe opslag stond ook de continuïteit en de verbetering van de werkprocessen centraal. Hoe hebben we dit allemaal aangepakt?
Verhuizing van het magazijn
Op de bestaande locatie was er geen mogelijkheid tot koeling van het magazijn (huurpand). Daarom is ervoor gekozen om te verhuizen naar een andere en eigen opslaglocatie. Samen met de mede-eigenaar, Frank Houtenbos, is gekeken naar de inrichtingswensen voor deze nieuwe opslag. Op basis van die wensen zijn verschillende opstellingen voorgelegd en besproken. Dit is onder andere gedaan via scherm delen. Er zijn veel voordelen aan scherm delen; zowel voor de klant als voor MeerMagazijn. Maar wat houdt het precies in?
Scherm delen
Scherm delen houdt in dat wij eenvoudig en op afstand een magazijninrichting voor de klant kunnen ontwerpen. De klant kan dan vanuit zijn of haar eigen kantoor meekijken en direct feedback geven op het ontwerp. Het ontwerp kan live worden aangepast. Dit proces bespaart ontzettend veel tijd. Ook worden misverstanden op die manier tot een minimum beperkt.
Klantwens
In het geval van Wijnimport van Broekhuizen was de wens van de klant dat de bestaande palletstellingen mee zouden verhuizen en dat er nieuwe stellingen bijgeplaatst zouden worden. Er wordt veel gewerkt met pallets waarop zware dozen met wijnflessen worden gezet. Maar er is ook een aantal palletstellingen geplaatst met legborden van stalen draadroosters. Hierop worden kleinere dozen met wijnflessen geplaatst. Door goed de behoeften van de klant in kaart te brengen hebben we, zonder tijdverlies, een magazijn kunnen neerzetten op de meest optimale manier.
Operationeel blijven
Verder was het voor de klant erg belangrijk dat ze tijdens de verhuizing gewoon operationeel konden blijven. Zeker in deze tijd wil je geen extra omzetverlies lijden. Daarom waren de werkzaamheden in verschillende fases uitgevoerd:
Fase 1
De nieuwe opslaglocatie inrichten met nieuwe palletstellingen.
Fase 2
De palletstellingen op de oude locatie afbreken.
Fase 3
De afgebroken palletstellingen weer opbouwen op de nieuwe locatie.
Dankzij de strakke planning waren alle fases in één week afgerond.
Meer informatie
Ben je benieuwd wat voor jou de mogelijkheden zijn voor het inrichten van jouw magazijn? Neem dan contact met ons op. Wij denken graag met je mee over wat in uw geval de meest ideale magazijninrichting is.
Tag:
Veelgestelde vragen
Schrijf in op onze nieuwsbrief
Meld je aan en blijf op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van magazijninrichting.